De 78 jarige Wim van der Kaaij is in 1948 als jochie van 12 begonnen bij de gebroeders Bustraan die hun koersfietsen al sinds 1921 bouwden in hun werkplaats aan de Westerstraat in de Jordaan. Deze fietsen hadden iets speciaals: er werden kampioenschappen op gewonnen, meer dan zestig. Tegenwoordig worden de Rih's nog steeds gebouwd volgens het oude recept maar er zullen geen wedstrijden meer op gewonnen worden omdat deze fietsen aan alle kanten zijn ingehaald door innovaties, die hoofdzakelijk uit het verre oosten komen.

Ik liet Wim vertellen over zijn passie voor het staal en ook over de beslommeringen van zijn bedrijf en het vinden van een goede opvolger, die van hem het vak van frame bouwen leert. We zien een aantal kampioenen vertellen over de fiets en hun ervaringen en we volgen wielerlessen op de baan. Wim is inmiddels overleden en het is de taak van zijn opvolger Lester Janssen om het bedrijf en het ambacht voort te zetten.

Ome wim vertelt aan iedereen zijn verhaal, zo ook aan een telefonisch verkoper.

Samen met Wim maakt Lester een nieuwe fiets volgens een oud recept.

Leontien van Moorsel in een openhartig gesprek over haar mentaliteit en haar fysieke kracht.

Matthijs Büchli zit voor het eerst op een stalen fiets voordat hij naar Japan gaat om daar Keirin te rijden.

Henk Faanhof (93) pocht over zijn overwinningen.

We volgen Frank van der Sman in zijn ontberingen tijdens Paris-Brest-Paris, 1230 km non-stop.

Servais Knaven laat de fietsen zien die hij ooit heeft gehad.

Ex bondscoach Erik Geserick over de tactiek van het baanrennen.

Marit Raaijmakers wordt over een paar jaar onze volgende wereldkampioen. Ze zit als een machine op haar fiets.

Keetie Hage vertelt hoe in 1969 in Brno het parcour over door tanks kapotgerenden staten liep.

we maken de gekte van een retroronde mee. Staal verplicht!

Ome Wim over de passie voor een stalen frame.